دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳ |۲۴ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 1, 2024
image.png

حوزه/ نخستین روز از هجدهمین اجلاسیه مدیران و نمایندگان جامعةالمصطفی با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین عباسی، رئیس جامعةالمصطفی آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عباسی در نخستین روز از هجدهمین اجلاسیه مدیران و نمایندگان جامعةالمصطفی در بخش ابتدایی سخنان خود با اشاره به فرازهایی از دعای امام سجاد علیه‌السلام در صحیفه سجادیه، خاطرنشان کرد: با برخورداری و باور به توحید ربوبی و افعالی، انسان متوجه ضعف و ناتوانی خود در برابر شدائد و حوادث پیش روی می‌گردد و تنها چیزی که انسان را از ورطه یأس، خوف و حزن رهایی می‌بخشد، امید به پناهگاه مستحکم الهی است که در بسیاری از ادعیه ما بدان تأکید شده است.

وی یاد خدا و تکیه بر قدرت بی پایان او را موجب آرامش، پشت گرمی و شکست‌ناپذیری انسان مؤمن خواند و افزود: مؤمنانی که به این حقیقت از عمق وجود باور دارند، در برابر همه مخاطرات، دشمنی‌ها و سختی‌های پیش‌رو به خدا توکل کرده و با دیدن اجتماع و تبانی اهل باطل، هرگز خود را نمی‌بازند و تسلیم نمی‌شوند.

رئیس جامعةالمصطفی در ادامه با گرامیداشت یاد و درود به ارواح مطهر همه حق داران به ویژه بنیان‌گذار کبیر جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(قدس سره) و شهدای انقلاب اسلامی به ویژه شهدای خدمت و درگذشتگان المصطفائی، اظهار داشت: از همه شما نمایندگان المصطفی در قاره‌های مختلف، مدیران داخل کشور، معاونت‌ها و مدیران بخش‌های مختلف صفی و ستادی تقدیر و تشکر می‌کنیم و امیدواریم این اجلاسیه دستاوردهای ارزشمند برای حرکت آینده المصطفی به دنبال داشته باشد.

وی هدف مهم این اجلاسیه را بررسی راه طی شده و تدوین و ترسیم آفاق پیش‌رو خواند و گفت: ما به عنوان یک سازمان پویا دائم باید حرکت خود را بررسی کنیم تا ضعف‌ها و کاستی‌ها و موانع پیش رو دیده شود و بتوانیم برای حرکت آینده برنامه‌ریزی کنیم. در این جلسات تجربیات تبادل می‌شود و برنامه‌ها و روش‌ها مورد بررسی قرار گرفته و برای آینده روزآمدسازی خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی، نگاه توأمان به افق‌های راهبردی و مسائل جاری را ضروری دانست و تصریح کرد: در برنامه‌ریزی باید هم ضعف‌ها و کاستی‌ها را ببینیم و هم به آرمان‌های پیش‌رو توجه داشته باشیم. نه گرفتار روزمرگی ها بشویم و نه فقط خود را به بیان آرمان‌ها دلخوش نماییم. توجه به اسناد راهبردی به عنوان چشم انداز نسبتاً بلندمدت و دیدن افق های راهبردی در کنار توجه به مسائل روزمره، باید مورد توجه ما باشد.

وی با اشاره به برگزاری هجدهمین اجلاسیه مدیران و نمایندگان المصطفی همزمان با تحولات گسترده تمدنی در جهان، اظهار داشت: حوادث امروز عالم و منطقه، یک صف‌بندی تمدنی در عالم را آشکار کرد که هرچند در گذشته نیز وجود داشت اما پس از حوادث غزه و عملیات وعده صادق، بیش از هر زمان نمایان گشت. اکنون هم چهره مقاومت و هم چهره جهان سلطه، برای همه روشن‌تر شده است و راهپیمایی‌ها، تجمعات و اعتراضات گسترده در دانشگاه‌های غرب، نشانه‌های آشکار این گذار تمدنی و تحولات تاریخ بشر است.

رئیس جامعةالمصطفی ادامه داد: ما امروز با نظام حاکمی در عالم مواجه هستیم که تمام تلاش خود را برای به دست گرفتن همه مقدرات بشر در حیطه فردی و اجتماعی بر اساس ارزش‌ها و هنجارهای خود متمرکز ساخته است و از همه ابزارهای ممکن فرهنگی، اقتصادی و رسانه بدین منظور استفاده می‌کند. امروز قوی‌ترین ابزارهای رسانه‌ای برای اداره افکار و ادراکات بشر در خدمت این جریان قرار دارد.

وی با اشاره به تکوین و شکل‌گیری گفتمان و اندیشه‌ای جدید در برابر تمدن مادی، یادآور شد: تنها پرچمدار و کانون این گفتمان معنوی و الهی، انقلاب اسلامی است. نظام غرب در حیطه نظامی و اقتصادی رقیبانی در عالم دارد، اما جمهوری اسلامی تنها کانون رقیب تمدنی غرب است و این رسالت سنگینی است که برعهده همه ما قرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی، جامعةالمصطفی را به عنوان یکی از راهبردی‌ترین نهادهای علمی، فرهنگی و گفتمانی در عالم خواند و تصریح کرد: المصطفی با توجه به این رسالت بزرگ الهی و تاریخی باید مسیر آینده خود را ترسیم نماید و به عنوان یک نهاد علمی، الهام‌بخش و تأثیرگذار در تحولات فکری و معرفتی عالم، با تکیه بر هویت حوزوی و تاریخی خود و همراه با استفاده از تجربیات نو، به سمت افق‌های جدید و درخشان گام بردارد.

ضرورت نگاه توأمان به افق‌های راهبردی و مسائل جاری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha